meranie osvetlenia

Všetko o revíziách elektrických inštalácií a zariadení, spotrebičov a ručného náradia.

Moderátor: Marcel Vojčík

Používateľov profilový obrázok
Marcel Vojčík
Príspevky: 82
Dátum registrácie: 16. Júla 2018, 10:34
Bydlisko: Bratislava - Vrakuňa
Povolanie: revízny technik
Dosiahnutá elektrotechnická kvalifikácia: §24

meranie osvetlenia

Príspevok od používateľa Marcel Vojčík »

Zdravím

mám otázku na kompetentných
môžem ja ako revízny technik VTZ-E E2-A robiť revíziu a teda merania intenzity osvetlenia vystaviť o tom revíznu správu?

vďaka
život je ako sínusovka, raz si hore, raz si dolu, a medzitým si dvakrát na nule
P.S.: skôr som vedel zapojiť vidlicu a zásuvku ako rozprávať
ináč som senior servisný inžinier pre dátové centrá
Merák
Používateľov profilový obrázok
Tibor Hanko
Príspevky: 25
Dátum registrácie: 25. Februára 2017, 20:35
Bydlisko: Uhrovec
Povolanie: revízny technik
Dosiahnutá elektrotechnická kvalifikácia: §24
Kontaktovať používateľa:

Re: meranie osvetlenia

Príspevok od používateľa Tibor Hanko »

Z meraní osvetlenia sa nevyhotovuje revízna správa, ale protokol o meraní umelého osvetlenia.

Osvetlenie môže merať aj revízny technik, ale treba si uzrejmiť o aké meranie osvetlenia ide.
Či z hľadiska bezpečnosti - teda hlavne o overenie požadovanej intenzity a rovnomernosti osvetlenia predpísanej v STN, alebo ide o meranie z hľadiska hygiény práce, kde sa zohľadňuje aj veľa ďalších legislatívnych požiadaviek.

Na meranie z hľadiska hygiény práce treba zvlášť osvedčenie a aj požiadavka na meracie prístroje je diametrálne odlišná.